Eilen mentiin ensin puolalaispariskunnan kanssa syomaan ja sen jalkeen tavattiin porukoita laivalta irkkupubissa meidan hotellin lahella. Juotiin parit ja heitettiin jaahyvaiset ja mentiin hotellille nukkumaan.
Aamulla kadun meteli heratti kivasti jo klo 5 maissa, kun paikalliset saapuivat ostamaan lihaa ja kalaa ja vihanneksia ja hedelmia. Siina viela pikkuisen yritin torkuskella ja luovutin lopulta ja nousin joskus kahdeksan maissa. Tulin tanne toiselle hotellille nettiin ja yritin paasta nettipankkiin hoitelemaan asioita, mutta enpas onnistunutkaan. Blaah, pitaa yrittaa uudelleen Laosissa, jos siella olis parempi netti jossain. Ei jaksettu lahtea mihinkaan turrekierrokselle, joten hengailtiin vaan hotellin tuntumassa tekematta juuri mitaan jarkevaa. Varattiin huomiselle liput vietnamilaista vesinukketeatteria katsomaan, joka on kuulemma ihan must juttu. Kaytiin Lucien kanssa molemmat manikyyrissa ($3) ja selkahieronnassa (30min/$5) ja sitten kierreltiin paikallisen kenkatorin liepeilla etsiskelemassa Lucielle kenkia. Lounaan jalkeen tulin takaisin hotellille, Lucie lahti kappailemaan lahimaisemiin. Treffasin guest housella jotain uus-seelantilaisia poikia ja kaytiin niitten kanssa tossa vieressa parilla bissella katukeittio-baarissa. Hintaa oluella 2500dongia/iso lasillinen eli 0,10euroa. Ei paha.
Illalliselle Lucie halus lahtea paikalliseen tsekkibaariin, joka olikin aivan jarjettoman kokoinen ravintola, jossa kukaan ei puhunut englantia tai tsekkia ja ainoa tsekkilainen asia oli pari ruokaa ruokalistalla ja Urquell pilsneri - niin ja pari valokuvakopiota Prahasta. Hinnat oli aivan taivaissa, mutta kun sinne asti oltiin tultu syotiin siella ja juotiin kaljat. Takaisin tullessa oli aivan jarjeton liikenneruuhka, jossa tuhannet mopot ja muutama kymmenen autoa yritti paasta eteenpain. Aivan alytonta! Kaikki ajaa milla vaan kaistalla mihin tahansa ja tootti soi. Paastiin kuitenkin takaisin kotiin turvallisesti ja nyt hetki nettia ennen nukkumaanmenoa. Rento paiva takana, huomenna siis teatteria ja lento Laosiin.
lauantai 27. maaliskuuta 2010
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Bonjour täältä Alppien pääkaupungista. Täällä ollaan vasta käymässä, ehkä ensi kuussa myös asumassa. Vaikuttaa ihan asialliselta kylältä, vaikka vähän kyllä närästää ettei ymmärrä kieltä lainkaan.
VastaaPoistaReissusi näyttäisi jatkuvan kosteissa merkeissä, hyvä että olet päässyt harrastustesi pariin ;-) Mutta mikäs siellä on noilla hinnoilla ryypätessä, täällä maksoin eilen 0,3 litran oluesta 6 euroa.
Sulla onkin varaa maksaa tollasia hintoja kaljasta, varsinkin kun et kovin montaa tartte ku oot jo sammumispisteessa. ;)
VastaaPoista