maanantai 15. maaliskuuta 2010

Mekongin suisto

Aamulla liikkeelle taas aikaisin, aamiaista naamaan ja turrebussitoimistolle. Ensiksi mut istutettiin vaaraan bussiin, mutta onneksi n.2min ennen lahtoa joku huomasi asian ja ehdin viela vaihtamaan bussia. Huoh. Ajomatkaa taas tunti-pari, se meni kivasti jutellessa muiden matkalaisten kanssa ja pienten unien jalkeen oltiin perilla (toki matkalla taas pysahdyttiin pari kertaa ties sun missa kasityopajoissa, mutta siihen on jo niin tottunut, ettei sita kannata edes mainita). Ensin mentiin isommalla veneella puolisen tuntia ja rantauduttiin jonnekin (oppaamme ei ollut kovin informatiivinen). Siella vierailtiin hunajafarmilla ja juotiin hunajateeta. Saatiin myos maistaa paikallista kirkasta (siis variltaan) viskia ja sitten ostettiin kimppaan pienen porukan kanssa pieni pullo kaarmeviinia = pieni pullo, jonka sisalle ahdettu kaarme ja paalle viinaa. Viina haisi ihan madantyneelta kaarmeelta ja juotiin sita kukin sellanen fingerporillinen - oksettavaa kamaa!! Sitten paikan omistaja toi paikalle ihanan boansa (siis ihan oikean kaarmeen, ei mitaan kaksimielisia ajatuksia nyt!), jota saatiin pitaa kaulassa ja ottaa kuvia. Syysta tai toisesta musta tuli kaarmeen pitelija ja siirtelija, kun omistaja katos jonnekin ja kukaan muu ei halunnut/suostunut/uskaltanut kaarmetta liikutella. Se oli aika lutunen kaveri, nimeltaan Michael Jackson (mutta siis edelleen elossa) ja painoi n.4kg. Ihana veijari.
Matka jatkui paikalliseen ravintolaan, jossa saatiin tuoreita hedelmia ja erittain huonoa paikallista musiikkia. Matka jatkui pienilla kahden ihmisen melomille/soutamilla veneilla pienen pienta kanavaa pitkin, josta sitten taas noustiin isoon veneeseen ja Unicorn-saarelle, jossa nahtiin miten tehtiin kookospalmukarkkia. Sitten pieni matka seuraavaan paikkaan (veneella) ja polkupyoralla pieni kierros pienessa paikallisessa kylassa. Sitten lounaalle, takaisin isoon botskiin, mantereelle ja bussiin. Takaisin Saigonissa klo 17.
Kaytiin viela osan porukan kanssa tossa drinksulla, kavin hakemassa pyykit pesusta ja nyt pitais menna jotain syomaan ja sitten suunta kohti Nha Trangia. Bussi lahtee klo 20 ja on perilla aamulla klo 06 - siis aikataulun mukaan. Bussissa on sangyt kaikille matkustajille, joten pitais pystya nukkumaankin. Tarinaa lisaa seuraavalla kerralla...

1 kommentti:

  1. mahtavalta kuulostaa sun reissailu. täällä lasketaan tunteja ja nautitaan upeasta kevätauringosta. halit!

    VastaaPoista