Eilen illalla tuli viela katottua poikain kanssa uusi Sherlock Holmes-leffa, kun ne oli sen jostain halvalla saaneet. Olihan se ihan ok, ei niin hyva kuin kuvittelin.
Aamulla ylos klo 4, suihkuun, pakkaamaan, aamiaiselle ja on the road. Mua tultiin hakemaan guest houselta minibussilla viiden jalkeen ja sitten ajettiin parin muun pysahdyspaikan kautta bussiasemalle. Bussi lahti ajallaan klo 05:45 ja tilaa oli kivasti ja ilmastointi toimi. Vatsakin kayttaytyi suhteellisen kivasti, joten rukouksiini vastattiin. :) Bussi oli tosi siisti, homma toimi ja taasen kerran hintaan kuului valipala.
Rajalla meni tosi vahan aikaa, ehka yhteensa 45min etta paastiin molempien maitten tarkastukset lapi. Wuhuu! Talla kertaa jatkettiin matkaa samalla bussilla rajan toisellakin puolella, kun yleensa siina on aina sellanen bussista-minibussiin-kavellen rajalle-minibussiin-uuteen bussiin-rulianssi. Nukuin varmaan suurimman osan matkasta, ainakin kohta jo huomasin, etta oltiin Ho Chi Min Cityssa. Kaupungin ruuhkissa madellessamme edessa istunut pikkupoika otti ja oksensi oikein riehakkaasti pitkin poikin bussin lattiaa. Haju oli aika nam ja pari muuta matkustajaa lahti tekemaan samaa bussin peralle. Nice. Onneksi matkaa oli enaa jaljella vahan. Perilla oltiin joskus puolenpvan maissa, joten matkaan meni vaan luvattu 6h - legendaarista!!
Perille paastyamme yritin vahan kysella, etta missakohan me nyt ollaan ja miten paasen sinne minne haluan, mutta ei kukaan oikein osannut sanoa juuta eika jaata. Oli siis pakko ottaa taksi ja koska han lupasi laittaa mittarin paalle, niin lupasin menna kyytiin. Perhana, luultavasti ajeltiin yks iso ympyra (vajaa 5min) ja hintaa matkalle 270 000 dongia - yli 10 euroa! Tuskin oli ihan oikea hinta, mutta eipa auttanut muu kuin maksaa. Prkl. Tuktukeja taalla ei ole enka viitti kaikkien kamojen kanssa menna mopon kyytiin. Sitten lahdin tallaamaan katua ja etsimaan huonetta. Guest houseja on taalla back packer alueella runsaasti, mutta hinnat ihan alyttomat Kambutseaan verrattuna! Kun Kambutseassa sain kahden hengen huoneen omalla suihkulla+vessalla $5, pyytavat ne taalla $7 dorm bedista (=vuoteesta jaetussa huoneessa, jossa on paljon muitakin ihmisia). Kuljeskelin vahan aikaa ja kyselin hintoja ja kavin katsomassa huoneita, kunnes loysin ihan tosi kivan huoneen $8:lla. On seka tuuletin, etta ilmaistointi ja oma suihku+vessa. Me likey!
Valikuolema huoneessa ja sitten ihmettelemaan tata lahialuetta. Vaihdoin vahan rahaa ja olen taas ihan sekaisin paljonko on paljon. Taallakin monia hintoja ilmoitetaan dollareissa, mutta maksu halutaan yleensa dongeissa. $1=n.19 000 dongia ja 1 euro = n.26 000 dongia. Yritan olla ajattelematta noita euroja ollenkaan, ku menen niista vaan enemman sekaisin. Tanaan pitaa taas tehda joku pieni luntti ja opetella vahan mika on mitakin. Kavin syomassa ja syominenkin taalla maksaa melkein tuplat Kambutseaan verrattuna. Nyt tassa netissa ja koska kello on jo puoli kuusi, niin on varmasti aika palata omaan huoneeseen jonkun kivan pienen naposteltavan kanssa ja katsoa telkkaria, josta nakyy monta elokuvakanavaa ja amerikkailaisia sarjoja jne. Ahhhh. Huomenna lahialueiden tutkailua ja sunnuntaina varmaan johonkin vahan pidemmalle touraamaan.
perjantai 12. maaliskuuta 2010
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti