maanantai 15. maaliskuuta 2010

Matka Nha Trangiin

Taalla ollaan Nha Trangissa. Yobussi oli aivan loistava!! Bussissa oli 20 penkkia, jotka sai kaannettya taysin (no 97%) makuuasentoon. Jokaisen penkin selkanojan alla oli pieni laatikko, jonne mahtui kallisarvoisimmat tavarat, joten kun laitoit penkin makuuasentoon ei sinne kukaan paassyt kopeloimaan. Matkustajat 80% lankkareita, loput paikallisia. Lahto kaupungista kesti ja kesti, pysahdyttiin varmaan 10 paikassa ottamassa ihmisia kyytiin. Ja joka kerta lankkarit valitti, etta "ton jalat haisee" (kengat piti ottaa pois penkille mennessa ja totta oli, etta toisten jaloista lahti aika tainnuttava aromi), "en halua alapetille", "en halua ylapetille" ja vali vali vali. Olin maailmanparantaja ja vaihdoin paikkaa varmaan viis kertaa tyydyttaakseni kaikki valittajat. Lopulta paadyin alkuperaisen paikkani viereen, joten mulle ihan sama. Ikkunapaikka, alarivissa. Nice. Ainoa miinuspuoli oli, etta se oli viimeinen "normaali" sankytuoli ennen takaosan 4-5 hengen yhteispetia, josta jalat tuli kivasti 5cm mun paasta. Mutta uni tuli hyvin, kun hengitteli hetken paikallisen mopokuskin paivan aikana keraamia tuoksuja. Pari pysahdysta yon aikana vessaan ja syomaan ja oltiin perilla klo 6:30 maissa. Otettiin tsekkilaisen Lucyn kanssa huoneet tasta ihan vieresta mihin bussi meidat tiputti ja aamiaisen jalkeen paastiin heti suihkuun virkistaytymaan.
Nha Trang on rantakaupunki Vietnamin itarannikolla. Rantaan on tasta n.100m matkaa. Paivan suunnitelma on vuokrata tasta hotlalta polkupyorat ja lahtea vahan ihmettelemaan mualimaan, kunhan Lucy saa jatkosuunnitelmansa selville (varailee jotain lentoja tuossa). Voi olla, etta pienet paikkarit on poikaa jossain vaiheessa. Matkaa jatkan varmaan huomenna tai ylihuomenna illalla, yobussilla Hoi Anniin (ylospain rannikkoa).

Lisamaininta muutama tunti myohemmin:
Jalkoihin (lahinna nilkkoihin ja jalkapoytiin) alkoi vahitellen ilmestymaan pienia puremajalkia. Kavin viereisessa apteekissa ja se diagnosoitiin syyhyksi eli kapiksi (=scabies). Nice. Nyt vaan kaikki kaytetyt vaatteet pesuun, suihkuun ja rasvaa iholle. Prkl.
Taalta lisaa infoa naista pikkuveijareista: http://www.tartuntatautiliitto.fi/syyhy.html

1 kommentti:

  1. Heippa! Toivottavasti syyhy on jo alkanut helpottaa. Meille haettiin tänään uusi auto. Saa nähdä, joko sen huomenna romutan kun lähden ajelemaan :)
    Mukavaa seikkailua,
    Sanna-sisko

    VastaaPoista