sunnuntai 21. maaliskuuta 2010

Hoi Anin biitsi ja matka Hueen

Aamulla aikaisin ylos ja aamiaiselle. Vuokrattiin polkupyorat (10.000dongia/kpl eli vajaa 0,5euroa) ja polkaistiin 5km:n paahan ihmettelemaan Hoi Anin merenrantaa. Oli vahan pilvinen paiva, joten saatiin melkein koko biitsi itsellemme. Yritettiin vuokrata aurinkotuoleja, mutta tati yritti kusettaa niin ketterasti, etta paatimme pysya hiekkarannalla ihan omine pyyhkeinemme. Kavin uimassa ja oli aikasta viileeta vetta! Mutta kovin virkistavaa. Lahtiessa jouduttiin viela maksamaan pyorien parkkeerauksesta saman verran kuin oltiin maksettu vuokraamisesta, joten ei ollut ihan tatilla hinnat kohdillaan. Oh well, tulipahan lahdettya. Paluumatkalla pysahdyttiin ottamaan kuvia kauniista maisemista ja mun kamera paatti tiltata ihan totaalisesti. Yritin sita myohemmin hotellilla vekslata, mutta huonolla menestyksella. Prkl, takuuaikaa on viela jaljella, mutta ku ma tartten kameraa taalla nyt ja heti!!!
Takaisin hotellille, suihku, kamojen pakkaus ja uloskirjautuminen hotellista. Sitten ompelimoon sovittamaan mun toisia housuja, jotka oli liian pienet. :/ Housut siis takaisin ompelijalle eli lahetettiin mopolla jonnekin pain kaupunkia korjattavaksi. Luvattiin tulla tunnin paasta takaisin uutta sovitusta varten ja silla valilla kaytiin lounastamassa ja nauttimassa kookosmehua eilen tapaamamme mukavan miehen joenrantakojussa. Takaisin sovittamaan eika housut vielakaan ollut ihan hyvat, joten taas soitettiin mopo niita hakemaan ja me odoteltiin. Siina vaiheessa mun bussin lahtoon oli enaa 15min aikaa, joten vahan epailin ehtiiko housut takaisin korjausten kera - ja kylla vaan ehti! Naille toisille pellava-shortseille pienine kivoine yksityiskohtineen tuli hintaa 10euroa. Me likey!
Pikaisesti hotellilta hakemaan laukku ja bussia odottelemaan. Bussiin tuli myos mukava australialainen Mandy, joten matka meni sujuvasti mukavasti jutellen. Ajeltiin pitkat patkat pitkin kauniita rantoja ja vuoristojen lapi (mm.pitkaa tunnelia pitkin) ja yli ja saavuttiin lahes aikataulun mukaan Hueen. Sain todella kivan ja ison huoneen parvekkeella ja omalla suihkulla ja vessalla, tv:lla ja kolmella sangylla(!!) hintaan $9/yo. Ainoa huono puoli on se, etta se on viidennessa kerroksessa, mutta eihan sinne montaa kertaa tarvitse kiiveta kun on taalla vaan yhden yon. Lahdin kaupungille eksyskelemaan ja tinkaamaan kamerojen hintoja. Monen eri kaupan ja naurettavien hintojen (130euroa ainakin 5vuotta vanhasta tiiliskiven kokoisesta digikamerasta) jalkeen loysin mukavan miehen, joka tinkimisen jalkeen moi mulle vahan kaytetyn Fujin 8.2 megapixelin kameran hintaan 2.000.000dong = n.75euroa. Mukaan sain myos 2gb:n muistikortin, sailytyspussukan, laturin ja uuden akun. Rahaa mulla ei tietenkaan ollut tarpeeksi mukana, joten kaveri kaytti mua mopollaan hotellilla ja pankkiautomaatilla ja palattiin liikkeelle tekemaan kaupat. Mitaan takuita ei tietenkaan ole, mutta onpas ainakin joksikin aikaa (toivottavasti) toimiva kamera. Otin silla heti joenrannasta vahan maisemakuvia ja hyvin toimi. Hortoilin ympariinsa kaupungilla, kavin varaamassa huomiselle tourin ja kavin syomassa. Nyt takaisin taalla hotellilla ja valmiina nukkumaan. Huomenna taas edessa aikainen heratys, kyyti hakee taalta hotellilta klo 8 maissa. Tourin jalkeen yobussilla Hanoihin, jossa treffaan taan Lucien kanssa, joka lensi sinne tanaan suoraan Hoi Anista.
Sellaista tanne pain. Ilmoitelkaahan itsestannekin, pliis!

2 kommenttia:

  1. Liian paljon oot näpsiny kuvia kun kamera otti ja sano sopimuksen irti. =D

    VastaaPoista
  2. Voi hyvin olla mahdollista. Onneksi sain uuden, toimivan kameran!

    VastaaPoista