Ai kun on ihanaa!! NYT ma olen lomalla!!!!!
Matka alkoi perjantaina Bangkokista Sky Trainilla Ekkamain asemalle, jossa sijaitsee yksi Bangkokin bussiterminaaleista. Klo 11 lahti bussi kohti Koh Sametia tai oikeimmin satamaa mantereen puolella, josta lahtee lautat saarelle. Matka maksoi huimat 157bhatia (=3,5egia) ja hintaan kuului pullo vetta, paikallinen hillomunkki (ei siis sellanen buddhamunkki), "ilmastointi" (=tuuletin) ja matkan ajan pauhaava telkkari, josta tuli joko paikallista surkeeta komediaa tai amerikkalaisia leffoja dubattuna - ja taysilla tietty. Matkan piti kestaa 2,5-3h, mutta me saatiin reissuun kulumaan 4h. Luultavastikin eturauhasvaivasta karsiva bussikuski pysahtyi nelja-viisi kertaa matkan aikana moottoritien varteen heittamaan vetta ja sen lisaksi piti pitaa pieni rukoushetki, kun meinattiin ajaa sementtirekan peraan. Rekka nimittain paattikin edessamme jaada odottelemaan, etta paasee kaantymaan oikealle ja meidan bussin jarrut ei olleetkaan ihan samaa mielta. Sementtimyllyn ja meidan valiin jai matkaa n.35cm.
Bussi oli siis satamassa hieman ennen kolmea ja kolmelta lahti lautta Ko Sametin saarelle. Lauttamatkan hinta 50bh (reilu euro), kesto n.45min. Satamasta avolava-pickupin lavalle (paikallinen taksi), 200bhatin luonnonpuistomaksu ja kohti Ao Lugn Dumin lahtea. Ihana rauhallinen lahti vahan kauempana satamasta. Ei ehka niin paljoa yoelamaa, mutta mukavaa hengailua, ihanaa rantaa ja kivoja bungaloveja rannassa. Lentokoneessa tavatut kaiffarit oli tulleet tanne edellisena iltana ja treffattiin saman tien drinksujen merkeissa. Otin baarinomistajalta (ihana poikatytto nimeltaan Sasa) ihanan pikku bungalovin heti baarin vieresta. Hintaa 600bh/yo (=reilu 13euroa) kahden hengen mokista, jossa oma suihku ja vessa. Ilmastointia ei ole enka sita ole kaivannutkaan, tuuletin riittaa mulle. Mokki sai heti lisanimen Bajamaja kotoisasta atmosfaaristaan ja huippuunsa vedetysta sisustuksestaan. Ilta meni mukavasti hopotellen, lahinna Sasan ja viiden muun rannalla olevan suomalaisen kanssa. Ihan muutamat drinksutkin tuli nautittua (bisse 55bh/plo eli reilu euro) ja illalla maistui uni.
Ensimmainen kokonainen paiva saaressa satoi vetta. Sade alkoi aamulla klo 5 maissa ja herasin sita ihastelemaan. Lampotila edelleen siella +30'C:n paikkeilla, joten nou hata. Paiva meni ihan vaan relatessa, ollessa, syodessa, jutellessa, lueskellessa, juodessa jne. Oli ihan kiva viettaa yks valipaiva kuumuudesta. Tutustuttiin paremmin Sasaan ja muihin paikallisiin hahmoihin ja oli mukavata. Sasa tarjosi mulle parempaa mokkia samaan hintaan, mutta ma oon jo niin rakastunut mun Bajamajaani, etten suostu sielta taalla ollessa mihinkaan muuttamaan. Home sweet home.
Eilen aurinko porotti pilvettomalta taivaalta ja oli KUUMA!!!! Jatkoin hyvaksi havaittua oleskelulinjaa, talla kertaa rantsussa makaillen ja auringolta varjon alla piilotellen. Uimassa kavin muutamaan otteeseen. Vesi on ihan tajuttoman lamminta, sais melkein olla viileampaakin, etta vilvoittais kunnolla. Maksoin viela pariksi yoksi Bajamajasta vuokran ja sain vahan alennustakin, kun oon jo Sasan hyva kaveri. Laskeskelin illalla, etta pisin mita olin ollut Bajamasta koko paivana oli se, kun uin laiturin paahan ja takaisin - matkaa sinne Bajamalta n.100m. Baarista saa ruokaa ja juomaa niin halvalla, ettei ole sen takia tarve mihinkaan lahtea. Ruoka-annoksen hinta on 70bhatista johonkin 250bhatiin (1,50-5,5euroa), kalleimmat hienoja kala-annoksia. Eilen pesetin muovikassillisen pyykkia - hinta 100bh (reilu 2euroa).
Tanaan taas paistaa aurinko ja on ihanaa. Kavelin tahan 500m paahan rantaa pitkin, tassa on pieni kauppa jossa internetti. Suunnitelmia tulevalle ei viela ole, mahdollisesti huomenna jatkan matkaa jonnekin pain. Muut porukat on jaamassa tanne viela muutamaksi yoksi.
Sellaista tanne. Nyt takaisin rannalle.
sunnuntai 21. helmikuuta 2010
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Heippa vaan
VastaaPoistaTäällä kotipuolessa on eilisen lumimyräkän lumet kolattu ja uutta lunta odotellaan keskiviikoksi. Junat seisoo ja maantielläkin liikenne tökkii. Toivottavasti siellä on nuo auraushommat hoidettu paremmin.
Kuulostaa aivan ihanalta! Mä nautin perjantain ylläribileistä ja lauantain Dingon keikasta. Jaana oli yökylässä ja otettiin toosi rennosti. Lunta riittää varmaan juhannukseen asti, mut parempi tää kun räntäsade! Olet mielessä!
VastaaPoistavoi vitalis, ma en varmaan lahtis sielta bajamajasta viela piiiitkaan aikaan.. kiva kuulla, etta sulla on siella hyva olla!! tulin just koulusta, aurinko paistaa ja vetta sataa 13 lamminta.. kevat tuloillaan;) xxx
VastaaPoistaMoikkelis koikkelis.
VastaaPoistaKuulostaa niin ihanalle tuo siun bajamajas ja aurinko ja +35 asteen lämpötila.Täällä koitetaan lumeluonnin ja pakkasen keskellä tehdä myös hullun lailla töitä. Muksut hiihtolomailee ja onneks on nuo siskot ja mummo jotka viihdyttää laskettelun ja pulkkamäen merkeissä niitä. Nauti miunkin puolesta, kun ei tiedossa koska sitä seuraavan kerran tää nainen lomailee, ehkä heinäkuussa jos onni suosii. Isot halit ja piähän itsesi naisena. Täällä jo seuraavia kirjoitelmiasi ootellen.... :) XXX
Isi: Taalla on aurauskalustosta huutava pula, mutta eikohan siita selvita!
VastaaPoistaMiia: Muistelinkin, etta se Dingo olis ollu nyt. Olet mielessa!!
Marjo: Sinne jai mun Bajamajani. Sasa lupas pitaa siita hyvaa huolta.
Karo: Elahan tee liikaa toita, muista valilla myos LEVATA!!!! Se ei auta, jos ma lepaan taalla sunkin puolesta, u know. ;) Lapsille halit!!