Eilen otin rauhallisesti, kavin naapuri Tescossa hakemassa vahan jotain purtavaa ja tulin hotellille chillailemaan. Aikaisin nukkumaan ja hyvin maistui uni. Kello siirretty paikalliseen aikaan.
Aamulla herailin ihan rauhassa, kavin hotlan aamiaisella syomassa vahan riisia ja kananmunaa. Sitten Sky Trainilla kohti nahtavyyksia. Ostin Sky Trainiin (se on sellanen monorail-tyyppinen metronkorvike) paivan lipun, jolla saa matkustella niin paljon kuin sielu sietaa. Hinta 120bhatia eli reilu 2egia. Silla joen rannalle ja 1,5h:n jokiristeilylle, johon kuului pysahdys yhdessa hienossa temppelissa (jonka nimea en tietenkaan nyt muista). Jain risteilylta pois palatsin rannassa vain kuullakseni, ettei mun capri-pituiset shortsit ole tarpeeksi kunnioittavat palatsissa vierailuun. Sain vinkkia parista ilmaisesta buddha-temppelista (seisova biddha ja istuva buddha) ja lahdin sinne tuktuk-mopotaksivekottimen kyydissa. Sovittiin hinnaksi 30bh eli joku 0,60e. Taalla on tapana, etta tuktuk-matkat on ihan alyttoman halpoja JOS suostuu pysahtymaan kuskin sopimusliikkeessa - talla kertaa pysahdyttiin raataliliikkeessa. Kuski naytti, etta kayttamalla ihmisia siella liikkeessa (osti turisti mitaan tai ei) he saavat liikkeelta kortin, jolla saavat ilmaista bensaa. Mikas siina sitten. Kavin sisalla ja ilmoitin, etta ei kiitos. :) Liikenne on aika hullunmyllya ja tapana on, etta kaikki autoa pienemmat (ja osa autoistakin) sammutetaan aina liikennevaloissa. Kivat kaasut sitten aina risteyksissa, kun kaikki kaynnistelee niita uuden karheita mopedivehkeitaan - nice. Buddha-temppelit oli aika hienoja ja paikalla oli myos muutamia oranssiin kaapuun pukeutuneita munkkeja. Mukavia ukkoja!
Temppelikierrokselta hyppasin paikalliseen vesibussiin ja silla takaisin Sky Trainille. Kavin Siamin ostoskeskuksessa syomassa naminami currya ja sitten hotellille tekemaan pieni valikuolema. Kuuma oli, hiki valui ja vetta kului. Tunnin paikkareitten jalkeen suuntasin kohti suurta BMT-ostoskeskusta. Tarkoituksena oli ostaa joku matkaopaskirjanen kaakkois-Aasian maista, mutta loysin vain yhden kaupan jossa myytiin kirjoja ja siellakin oli vain yksi kirja, joka maksoi liikaa. :( Jatin ostamatta, onhan sita tassa nyt ilmankin parjatty. Ostan kun tulee parempi/halvempi vastaan. Illalliseksi Burger Kingia (nam nam), naapuri-Tescosta vahan dodoa yms. tarpeellista ja takaisin hotlalle. Kellokin on jo yli kymmenen, joten kohta aika menna nukkumaan.
Sovin hotellin kanssa, etta jaan viela yhdeksi paivaksi tanne Bangkokiin. Suunnitelmissa huomenna heti aamusta menna ihastelemaan temppelia ja toinen yritys kirjan hankkimisen kanssa. Sitten pitaisi kanssa vahitellen alkaa suunnittelemaan, etta mihinkas sitten lahtis suuntaamaan. Pattaya olis yks vahva vaihtoehto, se on lahella ja ne lentokoneessa treffatut poitsut olis siella kans. Saas nyt nahda mita keksin.
keskiviikko 17. helmikuuta 2010
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Kuulostaa niin ihanalta! Rääpäle oli kääntynyt masussa naama menosuuntaan eli nyt sit vaan odotellaan, tod.näk. yli kuukauden..
VastaaPoistaNauti siellä ja kerää kokemuksia munkin puolesta! Halit! Toivottaapi Miu
Moi Muru!
VastaaPoistaOlisinpa sun mukana.. sa oot niin reipas maalimanmatkaaja! Mene kaymaan pohjoisessa, siella on kaunis luonto ja vuoria! Pattaya on vahan kuivahko paikka.. mut onhan sulla aikaa kierrella;) Taalla ma fiilistelen hengessa mukana, rutistus!
Anna pojat painaa pattijoella rauhassa! :) Mee jonnekin saarelle tuulettumaan ja käy canoe tripillä. Ainaskin Phuketissa on tosi hienoja semmosia korkeita kalliosaaria joiden sisällä uskomattomia laguuneja.
VastaaPoistaJa syö thairuokaa äläkä mussuta hamppareita siellä!
VastaaPoistaKiitti murut, kun olette matkassa mukana!
VastaaPoistaKaitsu: Ehdin varmasti kyllastymiseen asti syoda thaikkuruokaa, valilla tarttee hamppariakin. ;) En jaksa viela lahtee Phukettiin asti, haluan hetken chillata eka jossain...